مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز

نام و نشان تجاری

یک نام و نشان تجاری(Brand)، یک نام، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از اینهاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا، به کار می رود. به گونه اختصار یک نام و نشان تجاری، سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می گردد. یک نام تجاری ، تعهد همیشگی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگیها، مزایا و خدمات خاصی به خریداران می باشد. بهترین نامهای تجاری ، حاوی تضمین کیفیت هستند.

یک نام و نشان تجاری می تواند تا شش معنای مختلف زیر را در بر داشته باشد:

ویژگیها: اولین چیزی که نام تجاری در ذهن تداعی می کند ویژگیهای خاص می باشد.

مزایا: یک نام تجاری چیزی بیش از مجموعه ای ار ویژگیهاست.

فواید: نام تجاری همچنین درمورد فوایدی که تولید کننده ارائه می کند هم مطالبی گفتنی دارد.

فرهنگ: نام تجاری ممکن می باشد نشانگر فرهنگ خاصی باشد.

شخصیت: نام تجاری همچنین می تواند شخصیت خاصی را در ذهن مجسم کند.

بهره گیری کننده: نام تجاری، نوع مصرف کننده ای که کالا را می خرد یا از آن بهره گیری می کند را می رساند(کاتلر و آمسترانگ 1385، صص۴۸۳-۴۸۲).

یک نام و نشان (Brand) می تواند شامل اجزاء زیر باشد:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

نام تجاری (Brand Name): قسمتی از نام و نشان می باشد که قابل تلفظ می باشد، بدین معنی که می توان آن را اظهار و ادا نمود.

نشان یا آرم تجاری(Brand Mark): قسمتی از نام و نشان می باشد که ادا کردنی نیست اما قابل تشخیص می باشد و می توان با آن، کالا را شناسایی نمود.آرم یا نشان تجاری با نشان، طرح یا رنگ و حروفی شاخص ، ارائه می گردد.

علامت تجاری(Trade Mark): عبارت می باشد از نام و نشان(Brand) یا بخشی از نام و نشان که به ثبت رسیده باشد و از آن ، محافظت قانونی به اقدام آید( اسماعیل پور، ۱۳۸۴، ص 190).

در انتخاب نام یک محصول بایستی دقت کافی مبذول گردد. یک نام خوب می تواند میلیاردها تومان برای شرکت، فروش به بار آورد زیرا می تواند تشریح کننده امتیازات محصول باشد و محصول را از محصول رقبا، متفاوت کند. در انتخاب نام تجاری می توان نام شخص، نام یک مکان یا محل، کیفیت، نام مصنوعی و غیر واقعی و سبک زندگی را برگزید.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس
  • اولویت بندی عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز  با فرمت ورد