عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز

توجه سنتی کیفیت

تمرکز بر نیاز مشتری به معنی در نظر داشتن کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان می باشد. در توجه سنتی کیفیت محصولات در پرتو  ویژگیها وصفات فیزیکی آن از قبیل استحکام و قابل اعتماد بودن ارزیابی می گردد.، ول امروزه بسیاری از شرکت ها مفهوم کیفیت را مورد مطالعه مجدد قرار داده اند. این شرکت ها متوجه شده اند که مطلوب ترین و موفق ترین محصول در جهان اگر نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان را برآورده نکنند، ایده آل محسوب نمی گردد. در این توجه جدید، بازاریابان بایستی ترکیب های مناسب، عملکرد مناسب، دوام مناسب و قیمت مناسب را در مورد هر محصول در نظر بگیرند. مشتریان به ما کمک می کنند تا مناسب بودن را شناسایی کنیم و تنها کاری که ما بایستی انجام دهیم این می باشد که از آنها نظر خواهی کنیم. چنانچه مشتریان احساس کنند پیش روی پولی که پرداخت نموده اند، کالای مورد نظر خود را خریده اند، در این صورت احساس رضایت خواهند نمود(هارت، 1382، ص 350).

به علاوه مسئولان بعضی شرکت ها متوجه شده اند که کل سازمان بایستی نسبت به کیفیت محصولات متعهد باشد. کار هر کدام از کارکنان بر کیفیت تاثیر دارد. تعریف جدیدکیفیت چارچوب این مفاهیم چنین می باشد: ” درجه ای که یک محصول با انتظارات مشتری و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد”. کیفیت بهینه عبارت می باشد از ان سطح ازکیفیت که علاوه بر برآورده ساختن انتظارات مشتریان، بدون اضافه شدن ارزش محصولات از افزایش هزینه ها جلوگیری نماید( روستا و دیگران، 1381، ص 245).

 

کیفیت، از طریق سایر ارکان ترکیب عناصر بازاریابی نیز عرضه می گردد. قیمت بالا، خود علامت کیفیت اعلاء می باشد. نام تجاری، بسته بندی ، توزیع و تبلیغات پیشبردی نیز به نحوی نشان دهنده کیفیت کالا هستند. تمام این ارکان بایستی تواما به ایجاد تصویر ذهنی مطلوب از کالا بپردازند و از آن نیز طرفداری لازم را به اقدام آورند. در عین حال نباید اینگونه فکر نمود که شرکتها بایستی همیشه ، با کیفیت ترین کالاها را تولید کنند. زیرا تمام مشتریان نه استطاعت خرید کالاهای با کیفیت بالا را دارند و نه آنها را می خواهند. پس، تولید کننده بایستی آن سطح کیفیت را برای کالاهای خود انتخاب کند که با نیازهای بازار هدف و سطوح کیفی کالاهای رقبا، همساز باشد. (کاتلر و آرمسترانگ،1385،صص 347- 349).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس
  • اولویت بندی عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز  با فرمت ورد