مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز

تعریف واژه ها

آمیخته بازاریابی: آمیخته بازاریابی به عنوان مجموعه ای از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل می باشد که یک شرکت در هم می آمیزد تا باعث جوابگویی نبازهایش در بازار هدف گردد.(Rafiq & Ahmed, 1995, P.4)

محصول: محصول یا کالا اساسی ترین ابزار ترکیب عناصر بازاریابی می باشد. محصول ، حاصل کار عرضه محسوس موسسه به بازار می باشد. به بیانی دیگر، محصول شامل ترکیب کالا و خدماتی می باشد که شرکت به بازار هدف خود ارائه می دهد. محصول در بر گیرنده اجزاء و متغیرهای زیر می باشد: (کاتلر، ۱۳۸8، ص۱۳۱)

کیفیت: درجه ای که یک محصول با انتظارات مشتری و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد( روستا و همکاران، 1381، ص 221).

بسته بندی : به معنی ظرف، محافظ یا سیستمی می باشد که سلامت کالای مورد نظر را در فاصله تولید تا مصرف حفظ نموده وآن را از ضربات، صدمات، لرزش و فشار و ارتعاش مصون نگه می دارد( بلوریان تهرانی، 1376، ص 97).

تنوع: تنوع محصول به موجود بودن محصول در مدلها، تیپ ها و طرحهای مختلف مطابق با خواسته ها و انتظارات مصرف کنندگان، دلالت دارد(Kim & Wong & Eng ,2005, P.1001).

برند: یک نام و نشان تجاری(Brand)، یک نام، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از اینهاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا، به کار می رود(کاتلر، ۱۳۸8، ص 159).

قیمت: مقدار پولی می باشد که مشتری بایستی برای بدست آوردن محصول بپردازد.

قیمت از نظرلغوی یعنی سنجش، ارزیابی، اندازه و معیار. قیمت در بازار عبارت می باشد از ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به صورت واحد پول اظهار می گردد.

کانال های توزیع: کانال توزیع که گاهی کانال تجاری نامیده می گردد مسیری می باشد که از آن برای انتقال محصول از تولید کننده به مصرف کننده نهایی بهره گیری می گردد( رنجبران، 1378، ص 264).

ترفیع: تبلیغ و ترفیع از ارکان سیستم بازاریابی می باشد. مقصود از آمیخته های فعالیت های ترفیعی مجموعه ای از تبلیغات، فروش حضوری، پیشبرد فروش و روابط عمومی می باشد که برای دستیابی به هدف های برنامه فروش مورد بهره گیری قرار می گیرد( کیگان، 1383، ص 391).

تبلیغات تجاری: شرکت از طریق تبلیغات با گشتریان و توده مردم ارتباط مستقر می کند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس
  • اولویت بندی عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز  با فرمت ورد