پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی بر وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت

رتبه ی ایران در بسترهای استقرار دولت الکترونیکی

اگر چه امتیاز ایران نسبت به سال 2005 رشد ناچیزی در زمینه ی آمادگی برای پذیرش و استقرار دولت الکترونیکی داشته و از 3813/0  به امتیاز فعلی 4067/0 رسیده، لیکن  طی چند سال اخیر از شتاب ایران در زمینه ی تحقّق دولت الکترونیک کاسته شده می باشد.

بانکداری الکترونیکی، نوعی خدمت بانکی می باشد که اولین بار در سال 1995 در آمریکا مورد بهره گیری قرار گرفت و پس از آن به سرعت در میان سایر کشورها گسترش پیدا نمود ( آماده، 1388). مورد بانکداری الکترونیک تعاریف گوناگونی ارائه شده می باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر تصریح نمود :

  • فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با بهره گیری از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی.
  • بهره گیری ی مشتریان از اینترنت برای سازماندهی، آزمایش و یا انجام تغییرات در حساب های بانکی خود و یا سرمایه گذاری در بانک ها برای ارائه ی عملیات و سرویس های بانکی.
  • ارائه ی مستقیم خدمات و عملیات بانکی جدید و سنتی به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی متقابل الکترونیک.

بانکداری الکترونیکی، کلیه ی خدمات بانکی را به صورت الکترونیکی و از طریق واسطه های ایمن، ارائه می‌دهد و نیاز به حضور فیزیکی مشتری در بانک را مرتفع و خدماتی زیرا اطلاعات حساب و استعلام آن، حواله یا انتقال وجوه بین حسا ب ها، سپرده گذاری، تبدیل ارز و پرداخت صورت حساب و آب، برق و … را به صورت فهرست بندی و زما نبندی شده در اختیار مشتری قرار می دهد. بانکداری الکترونیکی مزایای بسیاری زیرا افزایش مشتری و پایین آمدن هزینه ی معاملات بانکی را به دنبال دارد و در ضمن بانک ها می توانند از این طریق، خدمات را با کارایی بیشتر ارائه دهند و به حفظ و افزایش سهم بازار خود بپردازند. مزایای بانکداری الکترونیک را می توان هم از دید مشتریان و هم از دید مؤسسات مالی، مورد ارزیابی قرار داد(نوریس و هلدن([1])، 2001)

بانکداری الکترونیکی موجی می باشد که برای مشتریان، آسایش و صرفه جویی و  برای مسؤلین، چالش های جدید مانند امنیت، عدم دسترسی در صورت نقص شبکه های الکترونیکی، هزینه ی نگهداری، به روز رسانی بانک های اطلاعاتی و هم چنین طراحی و اجرای سیاست های جدید اقتصادی را به همراه دارد (ترو پیکارنیین و همکاران، 2004) تمرکز بر کانال های توزیع جدید، ارائه ی خدمات اصلاح شده  به مشتریان و بهره گیری از راهبردهای تجارت الکترونیک را از دیگر مزایای بانکداری الکترونیک می توان نام برد. هم چنین مزایای بانکداری الکترونیکی را از دیدگاه های کوتاه مدت، میانمدت و بلندمدت نیز می توان مورد مطالعه قرار داد. در کوتاه مدت (کمتر از یک سال)، رقابت یکسان، نگهداری و جذب مشتری و در میان مدت (کمتر از هجده ماه)، یکپارچه سازی کانال های مختلف، مدیریت اطلاعات، گستردگی طیف مشتریان، هدایت مشتریان به سوی کانال های مناسب با ویژگی های مطلوب و کاهش هزینه ها را می توان برشمرد. در بلندمدت نیز می توان ارائه ی خدمات به مشتریان بازار هدف و ایجاد درآمد را از بانکداری الکترونیک انتظار داشت ( نوریس و هلدن ، 2001) آن چه مهم می باشد ویژگی فعّال و آینده نگر خصوصیات بانکداری الکترونیکی در مقایسه با بانکداری سنتی می باشد.

  1. Norris,Holden

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-5-1) اهداف علمی :

1-5-1-1) سنجش اندازه ارتباط بانکداری اینترنتی با وفاداری مشتریان

1-5-2) اهداف کاربردی :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-5-1) سنجش اندازه ارتباط کیفیت خدمات در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-2) سنجش اندازه ارتباط ادراک و ارزش در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-3) سنجش اندازه ارتباط اعتماد در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-4) سنجش اندازه ارتباط عادت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-5) سنجش اندازه ارتباط شهرت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی بر وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت با فرمت ورد