مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز

اهمیت کیفیت محصولات

عرضه محصولات با کیفیت برتر و ارائه خدمات به مشتریان در سطح عالی به گونه مستمر موجب

ایجاد مزیتهای رقابتی برای شرکت از قبیل:

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  1. ایجادموانع رقابتی: هنگامی که راجع به موانع رقابتی صحبت می گردد معمولا نتایج فیزیکی سرمایه گذاری های استراتژیک در نظر گرفته می گردد. کیفیت محصول ممکن می باشد هنگام ورود رقبا به بازار موانع بزرگی ایجاد کند.
  2. وفاداری مشتریان: شرکتهایی که به ایجاد وفاداری مشتریان توجه دارند اهمیت حفظ یک مشتری را در ماورای هر خرید د رنظر می گیرند. آنها مشتریان را دارایی های ارزشمندی می دانند و از تمام کارمندان خود می خواهند که برای راضی نگاه داشتن و در نتیجه وفادار  شدن یا وفادار ماندن مشتریان هر کاری انجام دهند. فعالیتهای بازاریابان برای ایجاد وفاداری درازمدت مشتریان فلسفه بازاریابی ارتباطی را ایجادمی کند. در بازاریابی ارتباطی به جای فروش فوری وکوتاه مدت به حفظ درازمدت مشتریان توجه می گردد.
  3. محصولات متمایز: اگر محصولی که عرضه می گردد کاملا شبیه محصولات رقبا باشد، چگونه می توان مشتریان را راضی ساخت که آن را انتخاب کنند؟ در نظر داشتن کیفیت محصولات یکی از راه های موثر در راضی کردن مشتریان می باشد.
  4. کاهش هزینه های بازاریابی: ارائه خدمات به مشتریان ممکن می باشد هزینه های بازاریابی و فروش چشمگیری به سه دلیل کاهش دهد. اول اینکه هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید می تواند تا پنج برابرهزینه حفظ یک مشتری کنونی باشد. دوم اینکه مشتریان راضی می توانند به علت توصیه به فامیل، دوستان و همسایه ها بهترین منبع آگهی باشند. دلیل سوم برعکس دلیل قبلی می باشد. مشتریان ناراضی می توانند یک کسب و کار را نابود کنند
  5. قیمت بالاتر: در صورتی که مشتریان از کیفیت محصولات راضی باشند می توان به سود بالاتر دست پیدا نمود. بسیاری از شرکت هایی که به کیفیت برتر دست یافته اند قیمت های بالاتری نیز تعیین می کنند( روستا و دیگران، 1381، صص 225- 227 ).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس
  • اولویت بندی عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز  با فرمت ورد