پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی بر وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت

مفاهیم و تعاریف

2-1-2-1) بانکداری اینترنتی

بانکداری الکترونیک عبارت می باشد از ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایا‌نه‌ای قابل دسترسی (اینترنت یا اینترانت) که از امنیت بالایی برخوردار باشد. در بانکداری سنتی اندازه انباشت پول در یک دوره زمانی اهمیت دارد در حالی که در بانکداری الکترونیکی، گردش پول تعیین کننده می باشد. یکی از اهداف بانکداری الکترونیک زمینه سازی جهت عدم مراجعه مشتریان به شعبه بانک می باشد (روشن، 1385).

بانکداری الکترونیکی نوع خاصی از بانکداری می باشد که جهت ارائه سرویس به مشتریان خود از یک محیط الکترونیکی مانند اینترنت بهره گیری می کند. در این نوع بانک تمامی عملیات بانکی اعم از دریافت یا واریزکردن پول، تایید امضا، ملاحظه موجودی و دیگر عملیات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می گردد. بانکداری اینترنتی نوع خاصی از بانکداری الکترونیکی می باشد که از اینترنت به عنوان کانال توزیع بهره گیری می کند . دو مدل رایج بانک الکترونیکی عبارتند از: بانک های الکترونیک و شعبات الکترونیک([1]).

یک بانک الکترونیکی در واقع موسسه ای می باشد که فقط روی اینترنت یا سایر شبکه های توزیع موجود می باشد و دارای هیچ گونه شعبه فیزیکی نیست. این چهارچوب کاری باعث می گردد که بانکی داشته باشیم که نیازی به امور کاغذی ندارد ، محدود به مناطق جغرافیایی خاص نیست و هیچ گاه در آن به روی مشتریان بسته نمی گردد و می تواند به صورت 24 ساعته به مشتریان سرویس دهد. شعبه الکترونیک به این شکل می باشد که بانک های معمولی و مرسوم، خدمات بانک داری الکترونیک نیز به کاربران خود ارائه می دهند. علت وجود این مدل این می باشد که تمامی کاربران اینترنت و مشتریان بانک ها از خدمات بانک های الکترونیک بهره گیری نمی کنند (چاروسه، 1391).

در بانکداری الکترونیک تعاریف گوناگونی ارائه شده که مانند می توان به تعاریف زیر تصریح نمود:

فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با بهره گیری از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی، بهره گیری از اینترنت برای سازماندهی، آزمایش و یا انجام تغییرات در حساب های بانکی خود، سرمایه گذاری بانک ها برای ارائه مستقیم خدمات و عملیات بانکی جدید و سنتی به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی بانکداری الکترونیک شامل سیستم هایی می باشد که مشتریان موسسات مالی را قادر می سازد تا در 3 سطح ؛ اطلاع رسانی،ارتباط و تراکنش ، از خدمات و سرویس های بانکی بهره گیری کنند.

  1. Internet Branches

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-5-1) اهداف علمی :

1-5-1-1) سنجش اندازه ارتباط بانکداری اینترنتی با وفاداری مشتریان

1-5-2) اهداف کاربردی :

1-5-1) سنجش اندازه ارتباط کیفیت خدمات در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-2) سنجش اندازه ارتباط ادراک و ارزش در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-3) سنجش اندازه ارتباط اعتماد در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-4) سنجش اندازه ارتباط عادت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-5) سنجش اندازه ارتباط شهرت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی بر وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت با فرمت ورد