پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی بر وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت

تاریخچه  بانکداری اینترنتی ([1] )

دریونان باستان ثروتمندان جواهرات، مازاد پول های فلزی که عموماً از فلزات گرانبها ساخته شده بود و سایر اشیاء قیمتی خویش را به مقصود حفاظت از دستبرد سارقان ، با پرداخت کارمزدی به صورت امانت به معابد می سپردند و معابد بخشی از پول های فلزی را برای مدت معینی در قبال دریافت کارمزدی به افراد نیازمند قرض می دادند.

کلیسای رومیان نیز در قرون وسطا مانند معابد اقدام می نمود اما فیلیپ چهارم شاه فرانسه، به تأثیر بانکی کلیسا ها خاتمه داد. تحول بانکداری را بایستی از ایتالیای قرن دوازدهم میلادی جستجو نمود و در این تحول خانواده لومباردها تأثیر بسیاری داشتند.پس از لمباردها می توان از زر گرهای لندن دانست. پس از بحران مالی 1673 در دوره چارلز دوم، احساس نیاز به بانک در محافل بازرگانی وسیاسی ، منجر به تاسیس بانک انگلستان در سال 1694 گردید.پساز آن کشورهایی نظیر هلند، سوئد و آلمان نیز به تاسیس بانکها و موسسات مالی متعددی پرداختند (گشته گر، 1390).

از سال 1959 میلادی با تغییر سیستم خدمات‌دهی بانک ها از شکل سنتی به سیستم جدید، نوع جدیدی از خدمات به نام کارت های اعتباری مورد استقبال عموم قرار گرفت به نحوی که اولین سیستم بانکی ارائه کننده کارت های اعتباری در سال ۱۹۵۹ از سوی Of America Bank در کالیفرنیا معرفی گردید. سپس اتاق های پایاپای سنتی، اسناد بین بانکی خود را با اتاق های پایاپای خودکار تعویض نمودند، همزمان با رشد سرعت بهره گیری از ماشین های تحویلداری خودکار (ATM) در دهه 1990، تأثیر بانکداری الکترونیک در سطح دنیا بارزتر و برجسته‌تر گردید و به نظر می‌رسد این طریقه رو به تکامل باشد.

شروع سرویس های بانکداری خانگی مدرن، سرویس های بانکداری از راه دور از طریق رسانه های الکترونیکی در اوایل دهه هشتاد بودند. در اواخر دهه هشتاد کلمه آنلاین محبوب گردید و به بهره گیری از یک پایانه، صفحه کلید، و صفحه نمایش برای دسترسی به سیستم بانکی از طریق یک خط تلفن اطلاق می گردید.کلمه بانکداری خانگی همچنین می تواند به بهره گیری از یک صفحه کلید کوچک عددی برای فرستادن صدا از طریق خط تلفن به وسیله دستورالعمل هایی برای بانک اطلاق گردد. سرویس های آنلاین در سال 1981 در نیویورک شروع به کار کردند زمانی که چهار بانک بزرگ شهر سرویس های بانکداری خانگی را به وسیله سیستم ویدئوتکس([2]) ارائه کردند. به دلیل شکست تجاری تکنولوژی ویدئوتکساین سرویس های بانکداری هیچگاه محبوب نشد به غیر از در فرانسه (جایی که بهره گیری از آن به وسیله شرکت تله کام(2)  تامین مالی می گردید)  اولین سرویس های بانکداری آنلاین خانگی در انگلستان به وسیله شرکت ساخت و ساز ناتینگهام(3) در سال 1983 با همکاری بانک اسکاتلند پایه ریزی گردید.سیستمی که بهره گیری می گردید بر پایه سیستم Prestel انگلیسی بود و از یک رایانه یا صفحه کلید متصل به سیستم تلفن و دستگاه تلویزیون بهره گیری می نمود. این سیستم نظاره آنلاین صورتحساب ها، انتقالات بانکی و پرداخت قبوض را ممکن می ساخت.

  1. Internet Banking
  2. شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  3. Videotext
  4. Telecom
  5. Nottingham Building Society(NBS)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-5-1) اهداف علمی :

1-5-1-1) سنجش اندازه ارتباط بانکداری اینترنتی با وفاداری مشتریان

1-5-2) اهداف کاربردی :

1-5-1) سنجش اندازه ارتباط کیفیت خدمات در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-2) سنجش اندازه ارتباط ادراک و ارزش در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-3) سنجش اندازه ارتباط اعتماد در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-4) سنجش اندازه ارتباط عادت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

1-5-5) سنجش اندازه ارتباط شهرت در وب سایت ها با وفاداری مشتریان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی بر وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت با فرمت ورد